Neljapäev, 31. märts 2011

17.-23. APRILL ON SÜDAMENÄDAL - KÕIK LIIKUMA

Südamenädal kutsub inimesi üle Eesti terviseradadele liikuma. Are valla südamenädala ürituse toimumise info varsti blogis!

Liikumine hoiab südame tervena
Margus Viigimaa, südamearst 
Sel aastal on traditsioonilise südamenädala peateemaks liikumine, mis on parim viis ennetada südamehaigustesse haigestumist. Lisaks südamehaigustele saame regulaarse kehalise aktiivsusega langetada ka vähihaiguse riski. Liikumine on vajalik igas vanuses inimestele ka töövõime tõstmiseks ja hea enesetunde saavutamiseks.
Milline liikumine on südamele hea ja kui palju peaks liikuma? Kehalise koormuse liikidest on eelistatumad ühtlase koormusega tegevused nagu kõndimine, matkamine, kepikõnd,  jooks, jalgrattasõit, tantsimine, sõudmine, ujumine, vesiaeroobika, suusatamine, uisutamine ja rulluisutamine. Seega on võimalusi väga palju ja igaüks saab nendest välja valida sobivamad.
Euroopa Kardioloogide Seltsi „Terve südame valem“ soovitab südame kaitsmiseks 3 kilomeetrit kõndi või 30 minutit ükskõik millist mõõdukat liikumist päevas. Uuemad uuringud näitavad, et südamehaiguste ennetamiseks on kõige olulisem liikumisharrastuse regulaarsus, mitte intensiivsus. Seega aitab südant hoida ka väiksema intensiivsusega regulaarne liikumine.
Üks kord nädalas tehtav tervisetreening ei kaitse südant. Näiteks korvpall ja teised liikumismängud võivad hasardi tingimustes viia südame ülekoormusele. Harvad pole olnud ka juhud, mil keskealine mees tuuakse infarktiga haiglasse otse palliplatsilt. Üle 40-aastastele tervisespordiga alustajatele soovitan eelnevalt teha südame koormustesti. 
Terve südame heaks tee reibast kõndi vähemalt 30 minutit päevas  5-7 päeval ehk minimaalselt 3-4 tundi nädalas. Kehalise võimekuse arendamiseks on vajalik teha 3-5 korda nädalas 20-60 minutit treeningut, mille intensiivsus peaks olema 60-90% maksimaalsest ealisest südame löögisagedusest. Pulsisageduse ealine maksimum on 220 lööki/minutis, sellest tuleb lahutada vanus (aastates). Nii on näiteks 50-aastase inimese pulsisageduse ealine maksimum 170 lööki minutis.
Vajaliku kehalise koormuse võib saada koos igapäevaste toimetustega, kui teed vähemalt 10 000 sammu päevas. Soovitan alustada väikestest asjadest! Kasutage lifti asemel treppi, parkige oma auto kaugemale, tulge bussist mõni peatus varem maha. Kõik see aitab tugevdada teie tervist. Parajast koormusest annab tunnistust meeldiv reipus, toonuse tõus ja enenergiatulv. Paraneb ka meeleolu ja une kvaliteet.
Miks paljud inimesed ei liigu piisavalt? Peamise põhjusena, mis takistab noorematel inimestel rohkem liikuda ja tervisesporti teha, tuuakse ajapuudus. Eakamatel häirivad sportimist valdavalt kõrge vanus ja halb tervis. Eelkõige peetakse treeningut efektiivseks vahendiks meeleolu parandamiseks ning kehakaalu langetamiseks. Kahjuks paljud inimesed ei seosta tervisetreeningut ja liikumist südame-veresoonkonna haiguste ennetamisega, vererõhu langetamisega ning soodsa mõjuga vere kolesteroolile. Tervisetreeningu ja liikumise ärajätmist tulenevalt ajapuudusest, on sissejuurdunud vale mõtlemine, mida tuleks kindlasti muuta. See on tegelikult suur eksiarvamus, kuna liikumisest saadav lisaenergia muudab töö produktiivsemaks ja kvaliteetsemaks. Sellest saavad hästi aru need, kes tegelevad regulaarselt tervisespordiga. Alustamiseks on vaja see lisaaeg päevaplaani sisse planeerida. Edaspidi kompenseerib liikumine ajakulu töö efektiivsusega.
Liikumine on oluline ka vanematele ja kroonilisi haigusi põdevatele inimestele ja teeb mitmete haiguste all kannatajad tervemaks.
      Südamearstina soovin teile kõigile mõnusaid tunde tervisespordiga  tegelemisel. Ilus kevadilm on hea aeg alustamiseks. See toob puna palgele ja rahulolu südamesse. Siis on süda terve ja elu elamist väärt.

Neljapäev, 24. märts 2011

Are koolis saab ZUMBAT tantsida

Zumba on emotsionaalne tantsuline fitnessprogramm. Iga tants on Zumba programmis üles ehitatud kolmele või neljale kergesti järgitavale põhiliikumisele, millele lisatakse erinevatele tantsudele iseloomulikke ning fitnesselemente. ZUMBA tunnine treeningprogramm sisaldab peaaegu kõikide tuntud ja vähemtuntud ladina-ameerika tantsude, lisaks kõhutantsu, hip-hopi, tango jt. tantsude elemente ning kogu treening kulgeb 10-15 erineva tantsuloo saatel, kiirete ja aeglasemate rütmide vaheldudes. Samal ajal lisatakse märkamatult lihaskoormust tõstvaid aeroobikaelemente, mida vastavalt treeningul osaleja soovile võib ka ära jätta, jätkates ainult tantsulise liikumisega. Sõltuvalt treeningtunnis osalemise intensiivsusest on kaotatud kilokalorite hulk 500 kuni 1000.
ZUMBA sobib KÕIGILE, ka neile, kes pole varem tantsu või aeroobikaga kokku puutunud. Vastukaaluks meil välja kujunenud arvamusele, et aeroobika on rohkem naiste pärusmaa, saame väita mujal maailmas toimuva põhjal, et see programm sobib ka MEESTELE.
Mida Zumba tundi kaasa võtta? Vett, vett ja veelkord vett! Sa vajad seda kindlasti!!! Riietus  vaba, tähtis on mugavus, kuid  kindlasti kerge, sest treeningu tõhususe tõttu on higieritus väga suur.Jalanõud sportlikud, soovitavalt mitte väga jäiga tallaga.
Zumba tund on PIDU, mitte lihtsalt kuiv treening! Pärast tundi valdav seletamatu  ÕNNETUNNE pühib masenduse ja muremõtted ning aitab teil sõlmida rahu iseenda ja teistega.
NELJAPÄEVITI KELL 19.45 ARE PÕHIKOOLIS . Hind 3 eurot kord. Treener Marge Rull

UUS VALLALEHT

Uue märtsikuu vallalehe leiad Are valla kodulehelt. Head lugemist!

KÜSI JULGESTI!

Asjatundjatelt saab tasuta nõu küsida kodust lahkumata.
Kas tööleping peab olema kirjalik? Firma on pankrotis, kuidas kätte saada koondamisraha? Kust alustada abielulahutusega? Testamenti ei ole, kes on pärijateks? Kas liiklustrahv aegub? Kui palju peab kohtutäitur kontole jätma? Kuidas meest alkoholist eemal hoida? Ülekaal, millest alustada?
Mida teha, et küüsi tugevdada? Miks on koeral karv lahti? Kuidas saada lahti vesirottidest? Kas majavamm on inimesele ohtlik? Miks korstnakivid pragunevad? jne

Interneti nõuandekeskuses http://www.vastused.ee/ saab küsida tasuta ja anonüümselt nõu oma ala asjatundjatelt. Kasulikke nõuandeid leiab ka küsimuste-vastuste lugemisel. Nõu saab küsida erinevatel teemadel: tööõigus, perekonnaõigus, pärimisõigus, kindlustus, peresuhted, lemmikloomad, dieet, toitumine, kodu ja aed jne.
Julgustame Teid oma probleemidele lahendusi otsima!
Ain Raudsepp
www.vastused.ee peatoimetaja

Teisipäev, 22. märts 2011

ARE VALLA LAUATENNISE VÕISTLUSED 27. MÄRTSIL

Are valla lauatennise võistlused juba sellel pühapäeval 27.märtsil algusega 11.00 Are vallakeskuse spordisaalis. Oodatud on kõik vanuseklassid nii mehed kui naised.
Info: Kristi Kivisaar 56 4648 61

Esmaspäev, 21. märts 2011

HEILI HIIEMÄE EESTI MEISTER JÕUTÕSTMISES

Are valla tubli sportlane võitis Eesti meistrivõistluste kuldmedali  jõutõstmises +84 kg Heili Hiiemäe 335kg.
Rohkem infot: www.fitness.ee

Reede, 18. märts 2011

KÄIMIS- JA JOOKSUHOOAEG ALGAB, OSALEJATE VAHEL LOOSITAKSE PALKSAUN!

 

Alates 14. märtsist avas Pärnu Kahe Silla klubi registreerimise kolmiküritusele, vahendab korraldava klubi koduleht. Sari hõlmab paljudele juba tuntud Rannametsa Luitejooksu, Jüri Jaansoni Kahe Silla jooksu ning Kahe Staadioni jooksu!

Loomulikult on igale jooksule võimalik registreeruda ka eraldi, kuid tervele sarjale korraga registreerumine annab olulise võidu stardimaksudes. 

Spordisõpru ei tohiks külmaks jätta ka kolmikürituse peaauhind - kõigist etappidest osavõtjate vahel läheb lisaks lahedatele eriauhindale loosi palksaun koos paigaldusega!
Kõigile kolmikürituse etappidele oodatakse ka käijaid/kepikõndijaid – jooksjaterivi lõpust antakse stardid Rannametsa Luiteretkele, Jüri Jaansoni Kahe Silla retkele ning Kahe Staadioni retkele. Aktiivset tegevust jagub kogu perele - pisemaid sportlasi oodatakse lastejooksudele.     
Kolmiküritusele saab registreeruda Kahe Silla klubi kodulehel www.2silda.ee ning Port Arturi infopunktides. 

Pärnu Kahe Silla klubi kolmiküritus:
Luitejooks: 17. aprill 2011. a., Rannametsas
Jüri Jaansoni Kahe Silla jooks: 4. september 2011. a., Pärnus
Kahe Staadioni jooks: 23. oktoober 2011. a., Pärnus
Täpsem info: www.2silda.ee
P.S. Kas teadsid et:
Luitejooksu rada läbib Luitemaa looduskaitseala ning seal asuvad luited Torni- ja Tõotusemägi on Eesti ja terve Baltikumi kõrgeimad.
Jüri Jaansoni Kahe Silla jooksu distantsi pikkus on peaaegu meetri täpsusega võrdne Mount Everesti kõrgusega.
Kahe Staadioni jooks toimus esmakordselt juba 1986. aastal, kui tähistati renoveeritud Pärnu Kalevi staadioni valmimist.
allikas www.psl.ee

Kolmapäev, 16. märts 2011

KEVADKÜBARAD VALLAKESKUSES

Reede õhtul toimus vallamaja väikeses saalis KEVADKÜBARATE PIDU - naistepäeva eri. Külla oli kutsutud kosmeetik Hele, kes demonstreeris oma oskusi. Toimus ka ilusaima kübara valimine. Kohvi ja koogi kõrval sai nautida ansambli "NAESED" (pildil) esinemist.
Üritusel tehtud pilte saad näha siit (parool 11.03)

Reede, 11. märts 2011

KES ON PILDIL?

Vaata pilte ja näita teistele. Kui leiad tuttavaid või tead millal pildid on tehtud, anna teada telefonil 5142621 Leelo Lusik või lisa kommentaari.

Teisipäev, 8. märts 2011

VABARIIKLIKELT VÕISTLUSTELT TOODI MEDALID

Are kodutütred esindasid Pärnumaad vabariiklikel lauatennise võistlustel Harjumaal. Esmakordselt korraldatud noorkotkaste ja kodutütarde jõukatsumisel oli esindatud kümme meeskonda üle Eesti. Neljaliikmelises võistkonnas oli kolm meie sporditüdrukut. Nooremate vanuseklassis võitis 2.koha Ita Kuusik ja 3. koha Brenda Kremer. Vanemate vanuseklassis toodi Pärnumaale kolmas poodiumikoht ning tublit konkurentsi pakkus ka Kairi Vanatoa. Tublid tüdrukud võitsid kuhjaga kogemusi ning säravad medalid. Väsinud reketid jäävad aga uusi väljakutseid ootama.

Kolmapäev, 2. märts 2011

UISUSTIILI HARRASTAJATELE ....

Alates tänasest saab suusarajal Vallakeskus - Are mõisapark nautida ka uisustiili.
Metsavahel on küll kehva aga põldudele sai 2,5 meetri laiune rada tehtud.